Frumusețea naturală – mai există dubii?



Iată răspunsuri la toate întrebările plus un glosar de termeni de beauty pentru a vă ajuta să faceți diferența între hmmm și minunat!

Care este diferența între frumusețe naturală și frumusețe convențională?

Într-o formulă certificată natural, cel puțin 95% dintre toate ingredientele trebuie să fie de origine naturală, în timp ce un produs de beauty convențional (denumit și sintetic) poate fi până la 100% sintetic, conținând substanțe autorizate.

În plus, produsele cosmetice tradiționale folosesc deseori procese chimice puternice (ca de exemplu, albirea, iradierea) care sunt interzise în frumusețea naturală.

Produsele cosmetice convenționale respectă prevederile unui cadru legal (în Europa, este vorba de Regulamentul UE privind produsele cosmetice), în timp ce producătorii de produse cosmetice naturale / organice restrâng în mod voluntar aceste reglementări pentru a îndeplini norme mai ridicate de calitate, siguranță și sustenabilitate.

Dar dacă aceste ingrediente și metode sunt permise...

Cadrul legislativ nu este singurul care face distincție între produsele cosmetice convenționale / sintetice și cele naturale / organice, lăsând spațiu pentru greenwashing (marketing verde). Nu toate cremele hidratante de pe piață sunt la fel – deși formal, sunt încă privite ca atare.

Frumusețea naturală și clean ar trebui definită pe baza unor criterii specifice, mai degrabă decât doar prin strategii de marketing.

Ce fel de substanțe nu se folosesc în produsele de frumusețe naturală / organică certificată?

Formulele certificate natural / organic nu conțin anumite elemente petrochimice (parafină, uleiuri minerale, PEG (polietilen glicol), parabeni, siliconi, filtre chimice UV, organisme modificate genetic, nanoparticule, mulți coloranți sintetici, parfumuri artificiale și alte ingrediente, utilizate pe scară largă în frumusețea convențională.

Acest lucru are legătură cu preocupări multiple – sănătate, calitatea mediului, bunăstarea comunităților locale, care contribuie la asigurarea ingredientelor și fabricarea produselor.

Am auzit că produsele cosmetice naturale nu au efect

Bineînțeles că au!

Cosmeticele naturale sunt eficiente și asigură rezultate rapide – de la hidratare intensă și beneficii anti-îmbătrânire, până la protecție zilnică UVA / UVB și potențare instantanee a luminozității tenului.

De-a lungul timpului, industria publicitară a inventat un mit conform căruia moleculele sintetice au un fel de proprietăți magice și, prin urmare, sunt mai eficiente. Dar substanțele active cele mai importante care influențează starea pielii, precum vitaminele, antioxidanții și proteinele, pot proveni din surse naturale.

Deci, frumusețea naturală / organică, bazată pe materii prime naturale, oferă de fapt cea mai mare concentrație de substanțe active biologic.

Care este de fapt diferența dintre natural și organic?

Pe scurt, într-o formulă naturală certificată, cel puțin 95% din totalul ingredientelor sunt naturale.

Într-o formulă organică certificată, cel puțin 95% din totalul ingredientelor sunt naturale, cel puțin 10% provin din agricultura ecologică, iar 95% din toate ingredientele pe bază de plante trebuie să fie, de asemenea, organice.

Agricultura ecologică oferă avantaje semnificative – nu permite utilizarea pesticidelor sintetice, fungicidelor și erbicidelor, care au un impact negativ asupra mediului și sănătății umane.

În acest caz vreau ca toate produsele mele cosmetice să fie 100% organice!!!

De fapt, nu vă doriți asta.

Multe ingrediente cosmetice de bază (apă, săruri, minerale etc.) nu pot fi certificate  organic pur și simplu pentru că nu provin din agricultură. Cu toate acestea, ele sunt pure și 100% naturale – benefice pentru pielea voastră și esențiale pentru multe formule cosmetice.

Șamponul meu de la farmacie pretinde că este eco! Și este îmbogățit cu prețiosul extract de mușețel...

Acest lucru este adesea numit greenwashing (marketing verde) și angel dusting. În majoritatea cazurilor, afirmații precum eco, extracte naturale, șampon pe bază de plante nu înseamnă nimic, cu excepția cazului în care există referința unei certificări pe etichetă sau dacă lista de ingrediente nu conține absolut nimic din cele enumerate un pic mai sus.

OK... Însă brand-ul acesta de makeup vegan – și el trebuie să fie natural, nu?

Nu neapărat. Vegan în frumusețe nu are nicio legătură cu plantele și legumele. O formulă care este complet sintetică poate fi 100% vegană. Și invers – o formulă 100% naturală poate conține ingrediente derivate din animale.

De exemplu, un ruj roșu aprins (și natural!) poate conține carmin – un pigment natural folosit frecvent, derivat din... coșenilă.

Imposibil!
Ba chiar foarte posibil!

Insecte în ruj?!

Da, carminul este un colorant natural popular, utilizat în industria beauty și cea alimentară. Nu că ar trebui să fie o problemă, dar dacă optați pentru produse vegane, cruelty-free, ar trebui să ții cont de acest lucru.

Și acum ce?

Dacă ați decis să folosiți (cu adevărat) produse de beauty, clean, vegan-friendly și cruelty-free, realizate într-un mod respondabil și sustenabil, cea mai sigură garanție este alegerea celor certificate care îndeplinesc criteriile importante pentru voi, la nivel personal.



Glosar de termeni beauty

Clean // formulă, lăsând deoparte anumite ingrediente și practici. Variază de la brand la brand. Verificați întotdeauna lista ingredientelor și căutați o certificare independentă care susține această afirmație.

Convențional // cunoscut și sub denumirea de sintetic. Orice produs cosmetic, care respectă numai legislația generală.

Certificare naturală // nu mai puțin de 95% din toate ingredientele sunt naturale, excluzând anumite ingrediente interzise de autoritatea de certificare independentă.

Certificare organică // nu mai puțin de 95% din toate ingredientele sunt naturale, nu mai puțin de 10% (în formulele de clătire) și 20% (în formulele fără clătire) sunt organice și nu mai puțin de 95% din ingredientele pe bază de plante sunt de asemenea organice – renunțând la anumite ingrediente, interzise de autoritatea de certificare independentă.

Vegan // formulat și produs fără ingrediente derivate din animale. Un produs de beauty poate fi vegan, fiind în același timp 100% sintetic.

Cruelty-free // fabricat sau dezvoltat prin metode care nu implică cruzime față de animale. Atât ingredientele, cât și formulele finale nu au fost testate pe animale pe durata întregului proces.

Biodegradabil // capabil să fie descompus de bacterii sau alte organisme vii și evitând astfel poluarea mediului și efectele negative pe termen lung.

Chimie verde // făcând lucrurile într-un mod natural, protejând mediul, pentru a minimiza și a evita orice impact negativ asupra acestuia și a diminua utilizarea substanțelor cu potențial periculos.

Greenwashing (marketing verde) // o utilizare înșelătoare a valorilor ecologice în scopuri de marketing, care de fapt nu reflectă politicile reale de sustenabilitate ale unei companii sau ale unui brand.

Angel dusting // o practică de marketing înșelătoare de a adăuga un ingredient activ unei formule într-o cantitate insuficientă pentru a oferi vreun beneficiu.



(sursă: madaracosmetics.com)